Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe

Post autor: --==maly==---- » śr maja 18, 2011 13:03

Cykanie w S54 słychać od strony wydechu najbardziej jak się przychylimy do prawego przedniego koła więc to typowy objaw luzu zaworowego nie przepustnic czy wtrysków tak samo mają m50/m52 jak się rozgrzeje a hydrauliczne popychacze są słabe po wymianie jest cicho.

Awatar użytkownika
premier
Posty: 82
Rejestracja: czw gru 10, 2009 13:01
Lokalizacja: Pomorze

Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe

Post autor: premier » śr maja 18, 2011 13:33

ja mam cykanie przy listwie wtryskowej, a zawory sam regulowalem i mam wszystkie na min ustawione.

mysle o czym takim..
http://www.youtube.com/watch?v=KnmHHII_ukA

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe

Post autor: kostek_ja » śr maja 18, 2011 16:34

Pewnie to wszystko się sumuje :)
I zawory i przepustnice i wtryski.
U mnie teraz przepustnice fiksują, może dlatego są teraz najgłośniejsze. Zobaczę jak będzie po ich naprawie.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe

Post autor: --==maly==---- » śr maja 18, 2011 19:52

kostek_ja pisze:Pewnie to wszystko się sumuje :)
I zawory i przepustnice i wtryski.
U mnie teraz przepustnice fiksują, może dlatego są teraz najgłośniejsze. Zobaczę jak będzie po ich naprawie.
A możesz napisać co się dzieje z przepustnicami bo jestem ciekawy co tam się może popsuć.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe

Post autor: kostek_ja » śr maja 18, 2011 20:22

Nie tyle z przepustnicami co ich sterowaniem.
Jakiś czas temu wyskoczyła mi kontrolka EML i eMka miała na oko 150KM. Został wymieniony potencjometr i na jakiś czas pomogło. Ostatnio znowu się zapaliła. Problem został zdiagnozowany jako usterka tej części:
Obrazek
Po wymianie nie bardzo dało się ją przyuczyć. Byłem umówiony do lakiernika więc na razie odebrałem samochód i odstawiłem na poprawki lakiernicze. W przyszłym tygodniu dalej będę walczył z przepustnicami.

Krystian
Posty: 447
Rejestracja: śr paź 11, 2006 17:46
Auto: ///M E46
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe

Post autor: Krystian » sob maja 21, 2011 21:18

identyczne cykanie wtyskiwaczy miałem w A4 1,8T
niektórym to przeszkadzało, ale mnie nie
podobnie nie przeszkadza mi w eMce

mi osobiście podoba się ten charakterystyczny dźwięk S54 nie do pomylenia z innym :)

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe

Post autor: PAKO » pn cze 20, 2011 19:26

czytając cały ten wątek niedostałem jednoznacznych odpowiedzi na moje pytania wiec pytam
Jakie są objawy luzów na zaworach
Ile trwa diagnoza sprawdzenie luzów
Czy na Ślasku jest ktoś kto to robi z doświadczeniem?

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe

Post autor: Venom » pn cze 20, 2011 19:58

PAKO pisze:czytając cały ten wątek niedostałem jednoznacznych odpowiedzi na moje pytania wiec pytam
Jakie są objawy luzów na zaworach
Ile trwa diagnoza sprawdzenie luzów
Czy na Ślasku jest ktoś kto to robi z doświadczeniem?
Jeżeli luzy są zbyt duże to powinien pojawić się hałas. Jeśli chodzi o luzy w utrzymujące się w tolerancji to nie powinieneś nic innego odczuć - tzn nie wyczujesz spadku mocy itp.
Kiedyś robiłem takie badania na czterocylindrowym silniku 16v, robiłem pomiary krzywej mocy na hamowni silnikowej przy luzach:
- w dolnej granicy,
- w środku przedziału,
- w górnej granicy tolerancji.
Moment obrotowy generowany przez ten silnik był wyższy o 2Nm przy ciaśniejszym ustawieniu luzów. Dodatkowo była różnica w EGT rzędu 10 stopni Celcjusza, również na korzyść ciaśniejszych. Pomiary wykonane były w ten sam dzień w odstępie 3 godzin od siebie. Poza tolerancję nie wychodziłem.

Myślę, że u Ciebie może to mieć większe znaczenie, bo masz większe wartości przepływów (i powietrza i spalin). To taka dygresja aby zobrazować problem.
Myślę, że na śląsku jakiś ogarnięty mechanik powinien Ci to zrobić bez problemu. Sam pomiar trwa od 30 do 60 minut, regulacja dłużej. Pamiętaj, że auto musi być zimne, więc jak przyjedziesz to na poczekaniu Ci tego nie zrobi.

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe

Post autor: PAKO » pn cze 20, 2011 20:18

Venom pisze:
PAKO pisze:czytając cały ten wątek niedostałem jednoznacznych odpowiedzi na moje pytania wiec pytam
Jakie są objawy luzów na zaworach
Ile trwa diagnoza sprawdzenie luzów
Czy na Ślasku jest ktoś kto to robi z doświadczeniem?
Jeżeli luzy są zbyt duże to powinien pojawić się hałas. Jeśli chodzi o luzy w utrzymujące się w tolerancji to nie powinieneś nic innego odczuć - tzn nie wyczujesz spadku mocy itp.
Kiedyś robiłem takie badania na czterocylindrowym silniku 16v, robiłem pomiary krzywej mocy na hamowni silnikowej przy luzach:
- w dolnej granicy,
- w środku przedziału,
- w górnej granicy tolerancji.
Moment obrotowy generowany przez ten silnik był wyższy o 2Nm przy ciaśniejszym ustawieniu luzów. Dodatkowo była różnica w EGT rzędu 10 stopni Celcjusza, również na korzyść ciaśniejszych. Pomiary wykonane były w ten sam dzień w odstępie 3 godzin od siebie. Poza tolerancję nie wychodziłem.

Myślę, że u Ciebie może to mieć większe znaczenie, bo masz większe wartości przepływów (i powietrza i spalin). To taka dygresja aby zobrazować problem.
Myślę, że na śląsku jakiś ogarnięty mechanik powinien Ci to zrobić bez problemu. Sam pomiar trwa od 30 do 60 minut, regulacja dłużej. Pamiętaj, że auto musi być zimne, więc jak przyjedziesz to na poczekaniu Ci tego nie zrobi.
A ty umiesz sprawdzic takowe luzy?? :mrgreen:

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe

Post autor: Venom » pn cze 20, 2011 20:21

W S54 nigdy tego nie robiłem, ale generalnie tam wielkiej filozofii nie ma w samym sprawdzeniu. Więc, tak umiem, ale nie podejmuje się z kilku względów. Głownie chodzi o czas i warunki, których aktualnie nie mam.

Awatar użytkownika
PAKO
Posty: 742
Rejestracja: pt paź 17, 2008 19:01
Lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów M3 E46 pytanie podstawowe

Post autor: PAKO » wt cze 21, 2011 11:07

CZY ktoś ze śląska lub okolic regulował te luzy ?? jeśli tak to gdzie to robia?

ODPOWIEDZ